• Keresés az oldalon

Utazás

Eljött az utazás napja!

2009 június 1 Graz Ausztria. Innen indultunk négyen, mert a testvérem is hazajött arra az időre és így együtt több csomagot tudtunk vinni egyszerre. Az A2-es osztrák autópályán könnyedén oda lehet jutni legalább is innen Vas megyéből. A cél Angliában a Stansted nevű londoni reptér volt.

A repülés simán ment és persze jó volt. Én személy szerint a felszállást élvezem a legjobban, amikor a hajtóműveket felpörgetik akkor már érezni, hogy nagy erővel rendelkezik a repülő és a gyorsulása sem fogható egy hétköznapi autóéhoz, szó szerint belenyom az ülésbe.
A Ryanair legelterjedtebb géptípusa a boeing 737-800-as, mi is azzal repültünk. Az utazó sebessége 800 km/h körül van az utazó magassága 12.000 m, a felszállás 290 km/h körül történik közel 200 utassal. Nem árt azt sem tudni, hogy a ryanair 1985-ben alakult és azóta nem volt egy halálos balesettel járó szerencsétlensége sem.
A reptereken történő ellenőrzéseket most nem írom le a repterek honlapjain és a repülő társaságok honlapjain minden megtalálható.

Amikor leszálltunk Stansted-en nekünk az X30-as jelzésű buszt kellett keresni, ami elvitt minket Southend-on-sea városába, mert ott lakott a testvérem. Négyen együtt költöztünk egy házba. A busszal durván másfél óra az út a reptértől a városig. A várost nagyjából 160.000 ember lakja, van 10km tengerpartja és a Temze torkolatánál található és Angliában Southend-nek van az egyik legjobb élményparkja, az Adventure island. London határa kb 40km, de a belváros (London eye, Big ben, Tower bridge) mintegy 70km-re van.

southend

Mire megérkeztünk jól el is fáradtunk. Az utazással az a baj, hogy hiába csak 2 óra repülőzés, de amikor elindulunk az egyik házból és megérkezünk a másik házba addig közel 12 óra telik el. Majdnem az egész nap utazásból áll. És ugyanez vissza. Például ha egy hétre megyek haza akkor csak 5 egész napot vagyok otthon.

Nos itt Souhend-on-sea városában próbáltunk szerencsét.