7 hónap kihagyás után, pár részen keresztül megpróbálok felzárkózni, hogy mi is történt ez idő alatt.
(A baba már 10 hónapos és az Ő felügyelete az első, ezért nem volt időm rendszeresen írni de talán most már egyre több időt hagy.)
Az autó hengerfej problémája már az utazás előtt is megvolt, mert a hűtőfolyadékot rendszeresen kellett után töltenem de akkor ez nem tűnt olyan fontosnak.
Lényeg a lényeg, hogy az autó hengerfejesen is elvitt haza és vissza szóval le a kalappal.
Már a hazaúton is rosszalkodott mert németben mikor kiálltunk párszor pihenni, nem mindig indult elsőre. Lehet hogy az egyik gyújtótekercs is rosszalkodott már akkor de nem is gondoltam hogy hengerfejes lehet.
Odahaza bevittem a magyar autóklubba átnézetni és elmondtam nekik, hogy rosszalkodott az úton.
A szerelő beült, ment vele egy kört és azt mondta hogy jó ez.
Én meg megnyugodva eljöttem.
Angliában csináltattam meg 2 héttel a visszaérkezésünk után 750 fontért (~300.000 forint).
Ennyit a magyar autó klubról.
Említettem, hogy szólok a biztosításról is.
A biztosítás elég drága az autóra, főleg ha valaki friss jogsis és fiatal.
Nekem már 10 éve van jogsim, a feleségemnek 13 de így is évi 1000 fontnál olcsóbbat nem sikerült találni, ami kb 400.000 forint tehát negyed évente 100.000 magyar pénz. Odahaza negyed évente 10.000 körül van a kezdőknek.
Átlagos használt autót 700-800 fontért lehet venni, szóval a biztosítás évi 1000 fontja olyan, mintha évente vennél egy másik autót.
Az egyetlen dolog amivel le lehet nyomni a biztosítás árát, hogyha az odahaza megszerzett éveket kihozzuk angolba.
Nekem odahaza volt 10 év bónuszom (amit még innen angolból is fizetgettem a negyedéves 5000 forintjával hogy az autó forgalomban maradhasson), azzal itt az 1000 font leesik 300-ra ami negyed évente 75 font. Mindjárt barátságosabban hangzik.
Viszont ennek vannak feltételei, amik miatt én sem tudtam előbb kihozni angolba a bónuszaimat.
Meg kell kérni a magyar biztosítót, hogy állítson ki egy papírt, bizonyíték ként a bónusz évekről:
– angol nyelven kell kiállítani
– eredeti céges fejléccel kell ellátni
– az igénylő nevén kell lenni a kiállított papírnak
– tartalmaznia kell a gépjármű adatait
– a balesetmentes időszakot években kell megjeleníteni (vannak országok ahol %-ban adják meg)
– mutatnia kell a megszüntetés dátumát
és nem lehet 2 évnél régebb óta kiállítva.
Nem sok angol biztosító van aki elfogadja a külföldi bónuszokat, én az aviva biztosítónál találtam erre lehetőséget. Később már lehet biztosítót váltani, mert utána már nem kérik a külföldi bizonyítékot mivel már van angol 🙂
Itt angolban NCD (No Claims Discount) vagy Foreign NCB (No Claims Bonus) opcióként kell keresni a biztosítóknál.
Az én esetemben azért nem tudtam előbb kikérni, mert magyarban volt egy autóm és addig a biztosító nem állítja ki a papírt, amíg az autó biztosítása nincs megszüntetve.
Csakhogy az én autómat apósomék használták és ha én megszüntetem a biztosítást akkor ők nem mehetnek vele.
Ők viszont csak akkor tudnak rá biztosítást kötni ha az autó az ő nevükön van, szóval meg kell venniük.
Nem várhatom el, hogy amikor csettintek akkor 50.000 forintért átírassák az ő nevükre, szóval várnom kellett amíg az autót át tudták íratni, hogy én megszüntessem a biztosításom, hogy a papírt ki tudják állítani, hogy itt elfogadják és olcsóbb legyen az angol biztosításom, hogy végre vehessünk autót.
De megtörtént, szóval ezért tudtunk itt angolban végre autóhoz jutni.
Még valami.
Az angol biztosítás más mint az magyar.
Magyarban ha van jogsid vezetheted bármelyik autót amelyiken van biztosítás.
Angolban csak azt vezetheted amelyik autó biztosításán ott a neved.